logo horyzonty

Działania Samorządu Uczniowskiego

Wycieczka szkolna do Warszawy

alt

W dniach 15 – 17 grudnia odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy. Uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjnych w Muzeum POLIN oraz w Muzeum Powstania Warszawskiego. Na zajęciach poświęconych sytuacji Polaków i Żydów pod okupacją hitlerowską rozmawialiśmy o zbieżności celów oraz współpracy polskiego i żydowskiego podziemia. Poznaliśmy także różne postawy Polaków wobec tragedii Żydów i prześledziliśmy losy wybranych bojowników getta w Powstaniu Warszawskim. Czas spędzony w muzeach był pełen refleksji i zadumy. Między warsztatami mieliśmy czas odpoczynku, przepełniony śmiechem i wspólną zabawą. Odwiedził nas również nasz były uczeń Arno, który obecnie pracuje w jednym z czołowych salonów fryzjerskich w Warszawie. Opowiedział nam o swojej pracy i planach na przyszłość.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za miło spędzony czas. JK & BK

Sukces podczas XIV Wojewódzkich Spotkań Samorządów Uczniowskich

18 listopada 2022r. w Zespole Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich odbyły się XIV Wojewódzkie Spotkania Samorządów Uczniowskich ”STOP AGRESJI – TAK KULTURZE”. Tegoroczna edycja była poświęcona Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Nasze wystąpienie pod tytułem „O godności w kontekście Konstytucji RP” zaprezentowały Krysia Postol z kl. 2aP oraz Weronika Kowalska z kl. 3aP. Znaczącym elementem naszego wystąpienia była filmowa sonda szkolna na temat godności, którą przygotował Kuba Tadrowski z kl. 4Tg. Wystąpienie Krysi i Weroniki było bardzo dobre i nasz zespół zdobył II miejsce! Gratulujemy twórcom i dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam zrealizować naszą szkolną filmową sondę. Ten sukces tworzyliśmy zespołowo!

J.K.

Wycieczka szkolna do Tlenia

26 maja, w czwartek wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Tlenia. Lubimy wracać w to miejsce. To miejscowość położona w centrum Borów Tucholskich nad jeziorem Mukrza oraz rzeką Wdą i jej dopływem – Prusiną. Tradycyjnie zamieszkaliśmy w ośrodku Patria. Pierwszego dnia pływaliśmy na kajakach i rowerach wodnych pod opieką ratowników WOPR i Pana Dyrektora. Po obiedzie braliśmy udział w grze terenowej, w której mieliśmy 8 zadań do rozwiązania. Było dużo śmiechu i inwencji twórczej. Po kolacji przygotowaliśmy ognisko i dyskotekę wspólnie z klasą mundurową z Technikum Elektronicznego. Następnego dnia, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do Fojutowa. Zwiedziliśmy akwedukt w strugach deszczu, a następnie spędziliśmy miło czas na basenie krytym. W obliczu tylu atrakcji niestety czas szybko mija… Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiad i przyszedł moment pożegnania. Spakowaliśmy się i w pośpiechu ruszyliśmy na dworzec PKP. Wspólnie spędzony czas pozostaje dla nas miłym, wiosennym wspomnieniem. Dziękujemy wszystkim uczestnikom wspólnej przygody!

Dzień bez plecaka - 1 kwietnia - Głosujemy!

Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego ZS nr 1, piatek - 1 kwietnia był w naszej szkole "Dniem bez plecaka".:)

Tego dnia uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i zeszyty, książki przepakowali z plecaków do różnorodnych przedmiotów. Głosując wskazliście zwycięzców konkursu na najbardziej kreatywne rozwiązanie. Oto zwycięzcy:

NAGRODY WRĘCZYMY PODCZAS APELU NA ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

Gratulujemy!

Link do prezentacji:

Wesołych Świąt!

Wszystkiego dobrego, dużo zdrowia i spokoju z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku życzymy całej Społeczności Uczniowskiej, Rodzicom i Opiekunom uczniów, Wszystkim Przyjaciołom i Sympatykom Naszej Szkoły!

Samorząd Uczniowski 2021/2022

Wycieczka integracyjna do Tlenia

Po przerwie spowodowanej zagrożeniem epidemiologicznym wróciliśmy do realizacji wycieczek integracyjnych. 22 października br. klasy: 1Ta (23 uczestników), 1Tb (13 uczestników) i 10 osobowa grupa starszych uczniów, uczestniczyły w wycieczce do Tlenia. Pomimo jesiennej pogody udało nam się zrealizować grę terenową, obejść jezioro Mukrz, oraz popływać kajakami i rowerami wodnymi. Tleń zauroczył nas jak zawsze pięknym obrazem polskiej złotej jesieni..

alt

Samorząd Uczniowski ZS 1 - działamy!

16 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Tolerancji z tej okazji w Bydgoszczy odbyła się inauguracja 4 edycji miejskiego projektu Szkoły Otwartej i Tolerancyjnej. Nasze Prezydium Samorządu Uczniowskiego już planuje całoroczne działania w ramach projektu. Wspierać nas będą Paulina i Nikola z kl. 2bG. Dzisiaj też w ramach XII Wojewódzkich Młodzieżowych Spotkań Samorządowych, pt.: „Stop agresji – tak kulturze” zaprezentowaliśmy naszą interaktywną prezentację „Bydgoszcz jest legendą”. I…. zajęliśmy II miejsce! Oto ogólna klasyfikacja laureatów:

I miejsce zdobył zespół z V LO, II miejsce - ZS nr1, III miejsce - ZSE-A,

IV miejsce - ZSGH, V miejsce - ZSS. W listopadzie zaprezentowaliśmy też nasze wystąpienie na II Forum Młodych "Empatia - Świadomość - Zmiana". Działamy!J.K.

Studniówka 2020

25.01.20

W sobotę 25 stycznia w restauracji hotelu „Pod Orłem” odbył się bal maturalny klasy 4Ta. Atmosfera była naprawdę przemiła, a nasze uczennice wyglądały olśniewająco! W 100 dni przed egzaminem maturalnym życzymy Wam wytrwałości, pomyślności i odwagi, która dodaje skrzydeł i prowadzi do wymarzonego celu.

25.01.20a

Wycieczka szkolna do Krakowa

11.12.19

W okresie jesienno – zimowym naszą szkolną tradycją stała sie wycieczka szkolna. W tym roku w dniach od 11 grudnia do 14 grudniu wybraliśmy się do Krakowa. Pierwszego dnia po przyjeździe spacerowaliśmy wokół Starego Rynku i Sukiennic. Następnego dnia wstaliśmy o świcie, by wyruszyć w podróż do Oświęcimia. W Muzeum Auschwitz – Birkenau – Byłym Niemieckim Obozie Koncentrancyjnym i Zagłady naszym przewodnikiem był Pan Jarosław, który w szczególny sposób opowiada tę najtrudniejszą historię. Uczestniczyliśmy również w warsztatach edukacyjnych pt.: „Los dzieci i młodocianych w obozie na podstawie dokumentów, fotografii i relacji”. W piątek pojechaliśmy do Pieskowej Skały, zwiedzilismy komnaty królewskie oraz wzięliśmy udział w warsztatach pt.: „Historia ubioru”. Po obiedzie pojechalismy do Rydlówki – do zabytkowego dworku w którym 20 listopada 1900 roku odbyło się wesele poety Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykówną. Wydarzenie to uwiecznił Stanisław Wyspiański w swoim dramacie „Wesele”. W Rydlówce przenieśliśmy się w czasie do epoki Młodej Polski, natomiast zwiedzając Muzeum Podziemia Starego Rynku poczuliśmy się jak średniowieczni mieszkańcy Krakowa. Wycieczkę uważamy za udaną i pod wzgledem zdobytej wiedzy, doświadczeń, ale też atmosfery! Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opiekunom! JK

Szkolne Andrzejki

30.11.2019

Z okazji Andrzejek w bibliotece szkolnej zorganizowaliśmy spotkanie dla klasy 1bP oraz 1Tg. Dziewczyny z klasy 4Ta - Marika, Wiktoria, Ola, Wiktoria, Emilia i Agata w zabawny sposób przedstawiły kilka tradycyjnych zabaw. Dziękujemy za przemiłą atmosferę! J.K. J.O.

Wybory do Prezydium Rady SU

21.10.2019

21 października odbyły się w naszej szkole wybory do Prezydium Rady Samorządu Uczniowskiego. Komisja wyborcza w składzie: Ada i Roksana z kl. 1Ag oraz Nicola i Kasia z kl. 2Tb – po podliczeniu wszystkich głosów podała wyniki. Oto skład Prezydium SU w roku szkolnym 2019/2020:

Przewodniczący – Jakub Pacholewicz z kl. 1Bg

Zastępca – Anna Chlewicka z kl. 1Bg

Sekretarz – Ewelina Grzywińska z kl. 2Ta

Członkowie Prezydium – Marta Chmiel z kl. 2Tb, Wiktoria Zielińska z kl. 2Tb

oraz Daniel Trela z kl. 2a

GRATULUJEMY!!!

Wycieczka integracyjna klas pierwszych do Tlenia

07.10.19b

W dniach 7 – 8 października odbyła się wycieczka integracyjna klas pierwszych do Tlenia. Wspólne zabawy, pływanie po jeziorze i dobre humory pozostaną dla nas miłym wspomnieniem. Pan Dyrektor uhonorował zgrane zespoły klasowe „podarowaną jedynką”, a największym ekspertem w temacie grzybów została pani Jolanta Ornatowska. Wszystkim dziękujemy za wspólnie spędzony czas!!!

07.10.19a

07.10.19

Spotkanie z Chrisem Niedenthalem

26.09.19

26 września w ramach Festiwalu Filmowego „Przeźrocza” wystąpił niezwykły fotoreporter Chris Niedenthal. Mieliśmy okazję uczestniczyć w wernisażu i prelekcji pt.: „1989. Rok Wolności” w Miejskim Centrum Kultury. Artysta wrócił wspomnieniami do swojej wyjątkowej fotografii „Czas Apokalipsy”. Zdjęcie ukazuje wojskowy transporter opancerzony, stojący przed warszawskim Kinem Moskwa, w którym wyświetlano film F. F. Coppoli „Czas Apokalipsy”. Stało się ono bardzo wyrazistym symbolem stanu wojennego. To przejmujące spotkanie na długo zostanie w naszej pamięci. Dziękujemy serdecznie uczennicom z klasy 4Ta i 3Ta. -  J.K, G.K.