logo horyzonty

szare x4 pionowem

Wycieczka szkolna w góry - Zakopane 2016

13 grudnia br. o godz. 23.30 wyruszyliśmy w naszą 4 dniową podróż. Pierwszego dnia zwiedziliśmy były niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz – Birkenau. Przewodnik - pan Sebastian Reczek w przejmujący, wzruszający sposób, opowiedział nam tragiczne losy tego szczególnego miejsca. W Międzynarodowym Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez panią Magdalenę Urbaniak – „Los dzieci i młodocianych w obozie na podstawie dokumentów, fotografii i relacji”. Zaduma i powaga, które nam towarzyszyły tego dnia na zawsze pozostaną w pamięci. Wieczorem dotarliśmy do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w zaśnieżonym, mroźnym Zakopanem.

alt

Kolejnego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Krupówki, Cmentarz na Pęksowym Brzyzku oraz poznaliśmy styl zakopiańskiej zabudowy - spacerując ulicą Kościeliską. Po obiedzie ruszyliśmy na kulig do najpiękniejszej doliny polskich Tatr. Z Siwej Polany dotarliśmy do Polany Chochołowskiej. W drodze powrotnej pochodnie oświetlały nam szlak. Zmarznięci, pełni wrażeń wróciliśmy do schroniska.

Trzeci dzień – to wyprawa na ośnieżoną Gubałówkę. Widoki zachwycały! Zimowa aura Tatr jest szczególnie piękna! Wracaliśmy trasą przez Kościelisko, pełni wrażeń i pozytywnej energii. Wszystkim dziękujemy za cudownie spędzony czas!   Było pięknie… Joanna Kotwicka, Ewa Stachurska – Giłka, Grzegorz Kacprzak