logo horyzonty

szare x4 pionowem

Wycieczka szkolna do Krakowa

11.12.19

W okresie jesienno – zimowym naszą szkolną tradycją stała sie wycieczka szkolna. W tym roku w dniach od 11 grudnia do 14 grudniu wybraliśmy się do Krakowa. Pierwszego dnia po przyjeździe spacerowaliśmy wokół Starego Rynku i Sukiennic. Następnego dnia wstaliśmy o świcie, by wyruszyć w podróż do Oświęcimia. W Muzeum Auschwitz – Birkenau – Byłym Niemieckim Obozie Koncentrancyjnym i Zagłady naszym przewodnikiem był Pan Jarosław, który w szczególny sposób opowiada tę najtrudniejszą historię. Uczestniczyliśmy również w warsztatach edukacyjnych pt.: „Los dzieci i młodocianych w obozie na podstawie dokumentów, fotografii i relacji”. W piątek pojechaliśmy do Pieskowej Skały, zwiedzilismy komnaty królewskie oraz wzięliśmy udział w warsztatach pt.: „Historia ubioru”. Po obiedzie pojechalismy do Rydlówki – do zabytkowego dworku w którym 20 listopada 1900 roku odbyło się wesele poety Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykówną. Wydarzenie to uwiecznił Stanisław Wyspiański w swoim dramacie „Wesele”. W Rydlówce przenieśliśmy się w czasie do epoki Młodej Polski, natomiast zwiedzając Muzeum Podziemia Starego Rynku poczuliśmy się jak średniowieczni mieszkańcy Krakowa. Wycieczkę uważamy za udaną i pod wzgledem zdobytej wiedzy, doświadczeń, ale też atmosfery! Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opiekunom! JK